Ihmettelin aamulla kun mamma ei nouse sängystä vaikka pappa oli jo menossa töihin. En minäkään nouse ylös ennekuin mamma nousee, koska tiedän, että se on mamma joka lähtee aamulenkille kanssani. Joten jatkoin myös uniani. Wuh, mamma ei mene tänään kouluun, erittäin mukavaa!

Kun sitten lähdimme aamulenkille törmäsimme yhteen kaveriini Bobiin (joku pikku terrieri se on rodultaan, en vielä muista mikä), niin kuulin toisella korvalla, kun mamma sanoi ettei leikitä kauaa, kun on meno (hammas)lääkäriin..

Sitten kun mamma lähti, sanoi ovella, kuten aina ”mamma tulee kohta, Rode nukkuu” jäin sohvalle katselmaan katteellisena hänen perään... Mamma saa makupalan, minä en.

Mutta minä saan maanantaina, kun haen Rabies-rokotuksen!

No antoi mamma aamulla minulle makupaloja, kun harjoiteltiin maahan menoa. Mamma yrittää kouluttaa minusta käyttäytymisen perustaidot osaavan koiran... mielenkiintoista nähdä miten se saa minulta hyppimisen ihmistä vasten ja hihnassa vetämisen karsittua pois. Jos en kuulemma opi mamman kanssa, niin sitten lähdetään hakemaan oppi koulusta... En osannut vielä vastata kumman koulutuksen haluan, joten annetaan mamman yrittää ensin.

Onpas mamma hiljainen tänään, en oikein saa vastusta tähän jutteluun, aika tylsää yksin puhella. Mutta tiedän, ettei mamma saanut makupalaa lääkäristä, ihmisille ei anneta, kun ihmisten vaan pitää ostata käyttäytyä ilman makupalaakin. Mammaa varmaan sattuu, koska on hiljaa ja sen suu haisoi ihmeelliselle, kun tuli lääkäristä. Mammalta leikattiin (saksillako?) pois viisauden hammas ja olen siksi yrittänyt keskusteluun saada häntä mukaan, jotta tietäisin, että olenko nyt viisaampi kuin mamma.  

Mamma kait meinaa, että ole nyt edes vähän aikaa hiljaa ja sanoi että ”mennään hakee kaapista herkku” En oikein ymmärrä vielä mitä koko lause tarkoittaa, mutta riittää, että mamma lähtee keittiöön päin ja sanoo ”mennään” ja herkku-sanan olen kuullut :D Nyt sain kuivattua mahaa!!!! Siellä laukussa on pakko olla koko elukka!

Joten minä olen nyt hiljaa ja kaluan herkkuani sekä annan mamman levätä.