Mamma on taas keksinyt minulle uuden lempin nimen kaikkien jo olemassa olevien lisäksi (rontti, ronsku, mammantyttö, höpsö, vauva, mammankulta....)  PetteriPunakuono!!!!  Ja et varmaan arvaa mistä tämä lemppari tulee... Se johtuu mun kuonosta, kirsusta!!! Se on oikeesti nimeltään "talvikirsu" ja tulee monelle koiralle vain talvisin, johtuen kun aurinko nukkuu enimmäkseen. Eli minun kirsuni on väriltään sellainen punertavanlilanharmaamusta... (olipas vaikea sana) vaikka sen pitäisi olla musta kauttaaltaan. Koko tämän pimeän ajanhan se on tuossa kuonon päässä nököttänyt, mutta vasta nyt muistan siitä turinoida. Mustaksi se muuttuu takaisin, kun aurinko alkaa paistamaan taas.

Mamma sanoi, ettei minua voi viedä näyttelyynkään kirsun takia, olisi kuulemma virhe, kauneus virhe... Johon pappa on kyllä sanonut, ettei tuo koiruus ole näyttelykoira, kun käyttäytyy kuin jätkä... (joka on muuten yksi lempinimeni) Eipä minua haittaa nuo lempinimet, kun tiedän, että minua lähes palvotaan tässä laumassa... Okei, okei palvotaan tiukkojen sääntöjen kanssa, joita minun kuuluu noudattaa. Mutta tuo palvominen on molemmin puolista, myös minä palvon totellen heidän ehtojaan.

Ja se mistä taas tulee tuo "jätkä",  on ihan siitä, että juoksen kaikki kuralätäköt, jos näen, ja metsälenkillä kannan keppejä ja risuja muristen miehekkäästi papan ja mamman eteen, komentaen heitä, että vedetääs vähän pitkää tikkua, vahvempi voittaa....

Rontti, ronsku, höpsö... niitä mamma käyttää, kun olen hassutellut. Ja kuten arvata saattaa, kun olen oma itseni sulous kutsuu mamma minua mammantytöksi, mammankullaksi ja vauvaksi. Pappa käyttää eniten ronttia ja ronskua, sitä en ole vielä osannut yhdistää kumpaa käyttää missäkin tilanteessa. Mutta sitten kun heillä on ihan perus fiilikset käyttävät molemmat Rodea.

Olen siis opetellut tuntemaan monta nimeä itsestäni ja uskon, tuntien ihmisteni mielikuvituksen, eivät nimet tuohon määrään jää, he tuntuvat keksivän lisää milloin missäkin tilanteessa, niin yllättäen, että joudun välillä oikein miettimään minuako tarkoittavat.