Onpas harmaa päivä. Mamma sanoo, että syksy on tulossa ja pukee sukkia tassujensa päälle :o

Odotan mielenkiinnolla Syksyä, koska enhän moista ole tavannut. Mutta mukavalta se minusta kuulostaa. Tykkään jo nyt jahtaa puusta tippuneita lehtiä, kun tuuli tanssittaa niitä. Sitten odotan mielenkiinnolla ”kurakelejä”, sananakin se kuulostaa niin kivalta. Saa peuhaa lätäköissä!!!
 

Tänään olen vain nukkunut. En ole jaksanut muuta, kun yksin on niin tylsää... Onneksi Mamma on vähemmän aikaa pois kuin pappa, siksi kai päiväni kohokohta onkin mamman kotiintulo. Saa ruokaa ja pääsee pitkälle lenkille metsään. Tänään tassuttelimme talon ohi missä oli todella paljon lapsia. Mamma sanoi että se on koulu. Mamma piti minua hihnassa, yleensä kuljen siitä ohi vapaana, mutta nyt oli kaikki lapset pihalla ja voi kun minun häntä innostui vispaamaan, kun näytti että niillä lapsilla on niin hauskaa, mamma ajatteli, että parempi laittaa minut hihnaan ettei houkutus tule liian suureksi mennä lasten sekaan.. Minä pidän lapsista. Papalla on veli jolla on Miska-poika. Miska on 7 vuotias ja yksi minun parhaimmista ihmiskavereista, hän jaksaa peuhata kanssani. Miskan kanssa joudun vähän varomaan innokkuuttani, mutta se ei menoamme haittaa. Aina kun näen hänet pitkästä aikaa, alkaa häntä vispaamaan niin paljon, että mamma luulee minun menevän poikki vatsan kohdalta. Hyvää ”lantio jumppaa”, suosittelen mammallekin :)  

Tuossa kuvassa olen vasta 10-viikkoinen.

Meneepäs aika nopeasti, nyt olen jo 17 viikkoa ja 2 päivää päälle vanha. Punnitus päiväkin varmaan olis ihan kohdillaan tänään. Kun kerta oli ”manikyyrikin”... eiks ookki hieno sana toi Manikyyri? Minä olen silloinkin ihan nätisti... Makaan sohvalla mamman vieressä ja katselen kuinka mamma taitavasti leikkaa kynsiäni.

Ihmettelen kyllä tätä ”kerrostalo” elämää. Tämä on kyllä aika rauhallinen talo, mutta tänäänkin kun lähdimme lenkille, niin kuulin rapuissa meteliä.... joku tulee, varoitin mammaa ”Vuh”, mutta mamma vaan sanoi ”sshhh”, kuin kissa, eikä välittänyt äänistä. Ja sitten kuulin kun joku ovi sulkeutui. Ja taas tuli hiljaista. Kummallista. Välillä näen ihmisiä rapuissa menevän ja tulevan, mutta ei meille. Sitten päivisin joku kolistelee ihan ovella, silloinkin Vuhahtelen, mutta mamma eikä pappakaan mene avaamaan ovea, vaikka ovat kotona. Vasta hetken päästä menevät avaamaan välioven ja kyyristyvät lattialta keräämään papereita. (Mitenköhän ne paperit sinne on joutunut, kun niitä ei pappa eikä mamma sinne ole laittanut, olisin kyllä nähnyt).

Nyt taitaa mamma kadota keittiön puolelle... Tekemään ruokaa papalle. Joten juttutuokio päättyy tältä erää.

Nyt ollaan koko poppoo syöty ja minäkin käynnyt taas lenkillä. Tässä samalla kun tarinoin, jyrsin Naudan sorkkaa, sekin löytyi minun herkkukassista.
 

Tänään on ”ravi-ilta”. Pappa katsoo telkkarista raveja ja minä myö joskus jään tuijottamaan niitä. Olen katsonut telkkaria joka ilta papan ja mamman kanssa. Ensimmäisiä kertoja, kun tajusin sen laitteen, menin haistelemaan sitä, kun siellä oli joku koira ohjelma... Ihmettelin kun se ei haissut miltään, eikä laitteen takanakaan ollut ketään... Vähän samanlainen kuin peili, mutta siellä on joku muu kuin minä. Mammalla on ainakin kuva, kun ensikerran näin itseni peilistä ja ihmettelin sitäkin, jos vaikka löytäis arkistosta ja laittais tähän.
 

Nyt kun olin viime kerralla lenkillä vikisin hiljaa ja nostin kaikki selkäkarvani ihan pepun päälle asti pystyyn... Hassua, pelästyin vaaleaa isoa kiveä, joka kyllä on aina seissyt samalla paikalla, mutta huomasin sen vasta. Mamma aina seuraa huvittuneena niskakarvojani, kun ne nousee ja laskee, riippuu mitä hajuja löydän... Vaikka tutussa metsässä olemmekin.

Sitten löysin ison ojan joka on tähän asti ollut ihan kuiva, mutta nyt ei ollutkaan... Ilokseni huomasin siellä olevan vettä ja niin juoksin tassuttelemaan sinne. Mamma ja Pappa ei kyllä oikein tykänneet, koska olimme juuri päättämässä lenkkeilyä ja minusta tuli NIIN kuranen ihan vatsan alustaan saakka. Mamma sanoi, että tuli suihkuressu (siitä en oikein tykkää, kun on niin äänekästä hommaa, mielestäni suihku sihisee ikävästi). Mutta onnekseni törmäsin kolmeen kaveriin, joten sain lisäaikaa ja kurat jäivät metsän sammaleisiin.

Nyt olen touhunnut niin paljon, että alkoi ramasee....