Minua on luultu: Pojaksi, Sekarotuiseksi, Rhodesiankoiraksi, Tanskandokiksi ja ikääni on luultu paljon vanhemmaksi kuin olen (8kk, kokoni puolesta)!!! Ei ole yhtä ainuttakaan ihmistä, joka olis tullut suoraan päin kuonoa sanomaan että, ”kas, Broholmerin Tyttöhän se siinä..”!!! (Wuh, Ihmiset, opetelkaa koirarodut!) 

Joten, ei ole ihmekkään, että meinaan seota jo itsekin, en ainoastaan siten, että luulen olevani Sylikoira.

 Mamma eilen iltalenkin jälkeen, touhuessani sänkyni kanssa, sanoi ”Rode, Sä Oot Tyttö”. Ja naurahti päälle. Minä katsoin hölmistyneenä, että mitä nyt? Olin kuulemma paininut sängyn kanssa samoin kuin pojat tyttöjen kanssa... Häkellyin niin paljon, että menin ja koko loppuillan kalusin parvekkeella naudan sorkkaa, sekä keppiä, jonka olin kantanut pihalta. Kunnes mamma ja pappa menivät nukkumaan kehtasin minäkin tulla sohvalle. Mietin, miten ihmeessä minä sellaista, kun en moisesta tiedä vielä mitään... Hassu juttu, luonnon oikkuja, sanon minä.

Tänään kävin Eläinlääkärillä hakemassa Rabies-rokotuksen, sain 5 makupalaa hyvästä käytöksestä ja lääkärille annoin pusun sekä pesin korvat siitä hyvästä. Elämä on yhtä vaihtokauppaa :)

Taas katsottiin hampaat ja korvat sekä punnittiin (24kg). Minulla on kerran ollut jo korvatulehdus, sen takia lääkäri kurkistaa ne joka kerta. Putsaamaan lääkäri suositteli niitä edelleenkin. Ei ole kiva tuo tulehdus, kun korvia kutittaa ihan koko ajan ja ihan vimmatusti.

Lääkärin jälkeen nukuin niin sikeästi, oikein säikähdin, kun pappa tullessaan kolisteli ovella niin, että haukahdin tomerasti muutaman kerran. Minulla on muuten ääni kehittynyt, ei ole enään niin kimakka kuin pennuilla yleensä ja siksi pihalla ollessani muiden kulmakunnan koirien lähellä tykkään ”vähän” haukahdella, pyytäen heitä leikkiin mukaan.

Nyt olen ilman punkkipantaakin. Pappa otti sen minulta illalla pois. Tänään lääkärissä mamma kysyi muista vaihtoehdoista ja lääkäri antoi jonkun aineen nimen, jota saa apteekista, sitten kun lähdetään taas mökkeilemään.

Mamma haluaa mennä suihkuun joten päästän hänet näppäimiltä ja itse alan kaluamaan jotain luun jämää, minkä löysin lelulaatikosta. Haukahdellaan myöhemmin.